fotovoltaika elektromobilita

Elektromobilita

zpět
RSS

Základní rozdělení dobíjecích stanic

Terminologie dobíjecích stanic:

Dobíjecí bod (rozhraní, které umožňuje v jeden okamžik dobíjení jednoho vozidla)

Dobíjecí stanice (samostatný soubor jednoho nebo více dobíjecích bodů)

Dobíjecí lokalita (místo, kde je umístěna jedna nebo více dobíjecích stanic jednoho nebo více provozovatelů)
 

Z hlediska výkonu jsou rozlišovány dobíjecí stanice/body:

Běžná dobíjecí stanice (výkon do 22 kW včetně) – AC nabíjení, nabíjení pomalé

Vysoce výkonné (více než 22 kW až 120 kW včetně) – DC nabíjení, nabíjení rychlé

Ultra výkonné (nad 120 kW výkonu)

 

Z hlediska přístupnosti jsou rozlišovány dobíjecí stanice/body:

Veřejně přístupné (po celou dobu provozu je přístupná široké veřejnosti na bázi nediskriminačního přístupu)

S omezeným přístupem veřejnosti (dobíjecí stanice je nějakou část provozní doby přístupná jen omezené skupině uživatelů)

Neveřejné (přístupné pouze omezené skupině uživatelů)

 

Z hlediska provedení:

- S přístřeškem (možno doplnit FVE panely + samostatně stojící bateriové úložiště)

- Volně stojící

- Wallboxy

 

Z hlediska konektorů:

V roce 2003 byl specifikován standard IEC 62196, podle kterého byla vyrobena zástrčka Typu 2 „Mennekes“, která se stala novým evropským standardem. Zástrčky Typu 2 využívá ke 

komunikaci signalizační protokol J1772. Důležitou výhodou Typu 2 je také to, že podporuje automatický uzamykatelný systém. Tento typ konektoru je dnes nejčastěji používán u AC dobíjecích stanic.